En fagforening, som er ekspert i dit fag

Ejendoms- og Servicefunktionærernes Landsforbund er din fagforening, hvis du er ejendomsfunktionær, ejendomsservicetekniker, vicevært, ejendomsmedhjælper eller du har et andet job inden for ejendomsservice.

Som medlem af Ejendoms- og Servicefunktionærernes Landsforbund har du altid en stærk forening i ryggen. Både hvis du har brug for rådgivning om dagligdags spørgsmål i forhold til din arbejdssituation, hvis det spidser til, og du har en konflikt med din arbejdsgiver eller hvis du bliver fyret. Vi er altid klar til at hjælpe dig.

Vi tilbyder også efteruddannelser, så du hele tiden er opdateret på det sidste nye inden for dit arbejdsområde. Det er med til at sikre, at du er en kompetent medarbejder uanset om du er nyere i jobbet eller har været ejendomsfunktionær i mange år.

Det er os, der har forhandlet din overenskomst, og derfor er det os, der kender udfordringerne i din dagligdag, og bedst kan hjælpe dig, som medlem.

Bliv medlem

Du melder dig ind i din lokalafdeling. efter hvor i landet du bor. Se hvordan du gør.

Din fagforening, hvis du arbejder som

• Ejendomsfunktionær
  • Ejendomsmester
  • Pedel
  • Varmemester
  • Servicemedarbejder
  • Serviceleder
  • Vicevært
  • Social vicevært
  • Ejendomsmedhjælper
  • Ejendomsservicetekniker
  • Gårdmand

Faglig hjælp og retssager

Som medlem kan du få rådgivning inden for alle områder af din ansættelse. Vi kan hjælpe med alt fra simple spørgsmål til gratis hjælp til retssager vedrørende din ansættelse, hvis du får brug for det.

Rådgivning

Uddannelse og kurser

Det er vigtigt at uddanne sig løbende. Som medlem har du ret til otte dages betalt uddannelse om året. Der er en række kurser at vælge mellem. Vi har også vores helt egen erhvervsuddannelse som ejendomsservicetekniker.

Uddannelse

En landssammenslutning
Find din lokale afdeling

Vi er en forening , der dækker hele landet. Find din lokale afdeling her

Hvem er vi
Vedtægter og formål

Vores formål er at samle medlemsgrupper, der arbejder med alle typer opgaver inden for ejendomsservice. Gør du det, er vi foreningen for dig.

Hvem er vi
Hvad laver en ejendomsfunktionær?

Ejendomsfunktionærens arbejdsopgaver er mangfoldige, derfor kan ejendomsfunktionærer have mange funktioner og løse mange typer opgaver.

Afdelingsarbejde
Tillidsvalgte

Her finder du diverse blanketter

PlusKort fordelsprogrammet for ESL-medlemmer

Som medlem af ESL har du fortsat automatisk adgang til fordelsprogrammet PlusKort.

Forbrugsforeningen er stadig for ESL-medlemmer

Er du et af de mange ESL-medlemmer, der benytter dig af rabatmulighederne som medlem af Forbrugsforeningen? Så kan du være ganske rolig. ESL fortsætter samarbejdet med Forbrugsforeningen efter vi bliver selvstændige 1. januar 2024.

27. november 2023
ESL klar til selvstændighed med formandskab

ESL har genvalgt formandskabet med Michael B. Hansen som formand og Bettina Flittner som næstformand. Det skete på et ekstraordinært delegeretmøde den 17. november 2023.

27. november 2023
Nye mailadresser til alle i ESL

Som en del af overgangen til selvstændigt forbund, får ESL nye mailadresser. Eneste ændring er dog, at alle mailadresser fra den 4. december 2023 slutter på @forbund.dk.

29. oktober 2022
Ny daglig ledelse i esl

Michael Bovbjerg Hansen blev valgt som ny formand for ESL og Bettina Flittner som næstformand.

Fordelene ved et medlemsskab

Fagforening