Oplysning om arbejdsmiljø på dagsordenen i Midtjylland

Hos Ejendom Midt har de et aktivt Miljø- og oplysningsudvalg, som arbejder for at skabe opmærksomhed på arbejdsmiljøområdet.

Opgaverne for Miljø og oplysningsudvalget er at få fokus på arbejdsmiljø og sørge for oplysninger af forskellig art, til alle medlemmerne i vores område.

Oplysningsudvalget består af Esben, Torben, René, Ivan og Henri.

Vi mener, at den vigtigste på arbejdspladsen er Arbejdsmiljø repræsentanten (AMR), for den person sørger for at alle går raske hjem fra arbejde.

Udvalget forsøger at skabe interesse for arbejdsmiljøemnet og håbet er, at det i fremtiden bliver nemmere at finde arbejdsmiljø repræsentanter ude omkring på de forskellige arbejdspladser. Det kniber det nemlig lidt med nu.

Husk på, at som AMR har man en arbejdsmiljølov at støtte sig til, og man kan tage en del uddannelser som klæder en rigtig godt på til arbejdet og tit får man et godt netværk. Der findes endda en AMR-pris (Robert Andersen prisen), som uddeles i Ejendom Midts område til den bedste AMR i det sidste års tid, alene det viser at AMR-funktionen er vigtig.

Udvalget laver også et to-dages kursus for tillidsvalget hvert år, hvor mange emner tages op. Typisk er der 25-30 tillidsvalgte (både TR og AMR) til stede og erfaringen er, at alle får noget med derfra, på en eller anden måde.

Hvert år er der desuden et indlæg fra ESL-forbundsformanden, og han kommer vidt omkring, men også ude fra egne rækker, er der nogen der holder foredrag eller fortælle om pension eller andre arbejdsmarkeds- forhold.

Udvalget har en fantastisk støtte fra Ejendom Midts bestyrelse og Dennis og Carsten.

”Med 5-6 møder hvert år og så de 2 dage med kurset, så bruges der da lidt tid på det, men det er ikke noget som man ikke kan nå i hverdagen,” udtaler Rene Buhl. ”Det arbejde vi laver, er nemlig også sjovt”.

René Buhl Christensen, Ivan Søgaard, Torben Mikkelsen og Henri Olesen har alle været med i udvalget i flere år, mens Esben Dalgaard er kommet til for nylig, efter et andet udvalgsmedlem gik på pension.