Dine eksperter i arbejdsmiljø

Ejendomsfunktionærernes Fagforening ved alt om dit arbejdsmiljø. Vi kan rådgive dig, hvis du har spørgsmål, og vi kan hjælpe dig, hvis det er gået galt, for eksempel hvis du får en arbejdsskade.

Vores eksperter i arbejdsskader kører din arbejdsskadesag og står også klar, hvis du har brug for hjælp til kontakt til kommunen i forbindelse med sygemelding.

En arbejdsskadesag er normalt meget kompliceret. Som medlem af fagforeningen kan du få juridisk hjælp til arbejdsskadesager som en del af dit medlemskab. Uden fagforeningen i ryggen kan en arbejdsskade koste dyrt i advokathjælp og tabt erstatning.

Et godt arbejdsmiljø er et fælles ansvar

Virksomheden skal selv løse sikkerheds- og sundhedsspørgsmål. Det står nævnt i “Arbejdsmiljølovens” formålsparagraf.

Baggrunden er, at sikkerhed ikke kan bygges på tilsyn udefra. Sikkerheden skal overvåges dagligt, og det kan kun gøres af dem, der har deres daglige virke i virksomheden.

Alle har et ansvar for deres arbejdsmiljø og må have vilje til en positiv indsats i det daglige sikkerhedsarbejde. Et godt arbejdsmiljø kan bedst bygges op af dem, der kender problemerne, nemlig de ansatte og ledelsen. Et godt arbejdsmiljø er ikke noget man får foræret, det kræver at alle deltager aktivt.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp til en arbejdsskade?

Så er du altid meget velkommen til at kontakte os:

Telefon: 38777000 Mail: esl@forbund.dk

Arbejdsmiljø
Gode råd og svar om arbejdsmiljø

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål om arbejdsmiljø f.eks. om konflikter, vold, kemikalier og tunge løft.

Arbejdsmiljøorganisationen

Medarbejdere og ledelse skal i fællesskab samarbejde om et godt arbejdsmiljø, både når det gælder de daglige og de overordnede arbejdsmiljøopgaver.

Arbejdsmiljøuddannelse

Arbejdsgiveren skal sørge for, at arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsledere gennemfører en obligatorisk arbejdsmiljøuddannelse på 22 timer

Arbejdspladsvurdering

En arbejdspladsvurdering (APV) skal sikre, at der arbejdes systematisk med arbejdsmiljø og at der løbende løses eventuelle arbejdsmiljøproblemer.

Årlig arbejdsmiljødrøftelse

Alle virksomheder skal en gang om året holde et koordinerende arbejdsmiljømøde, også kaldet ”Den årlige arbejdsmiljødrøftelse”.

Bar/Service (BFA)

Find råd og vejledning om stort set alt vedrørende dit arbejdsmiljø: Arbejdsmiljøledelse, ergonomi og arbejdsstillinger, ulykkesforebyggelse, konflikthåndtering, stress og meget andet.

24. august 2023
Ny arbejdsmiljøhåndbog

Så er der udkommet en ny arbejdsmiljøhåndbog for alle, der arbejder med ejendomsservice.

Som medlem få du hjælp til arbejdsmiljø og arbejdsskader

Fagforening
Rådgivning