Kurser for tillidsvalgte og fagligt engagerede

Er du tillidsvalgt eller fagligt engageret i Ejendoms- og Servicefunktionærernes Fagforbund, er der særlige kurser og uddannelser for dig.

Du kan deltage i FIU-kurser. Det står for Fagbevægelsens Interne Uddannelser.

Hvis du ikke tidligere har været på et FIU-kursus, skal du starte med grunduddannelsen. Den giver dig en god baggrund og gode værktøjer til dit faglige arbejde. Bemærk venligst, at grunduddannelsen i dag består 4 grundmoduler:

G1: Dig og overenskomsten

Varighed: 4 dage

G2: Dig og kollegaerne

Varighed: 3 dage

G3: Dig og ledelsen

Varighed 3 dage

G4: Styrk fællesskabet

Varighed: 4 dage

Bemærk venligst:

Det er vigtigt, at du – før du tilmelder dig kurserne – er sikker på, at du kan gennemføre alle 4 moduler over en periode på max 6 måneder. Du tilmelder dig nemlig alle 4 moduler samtidig. Før du helt afslutter din tilmelding, kan du ved at klikke på pilen i højre top se perioder og kursussteder for alle 4 moduler.

Bemærk venligst, at det for alle kurser gælder, at det forventes at du overnatter på kursusstedet.

På nedenstående link kan du se mere om de enkelte modulers indhold:

Forbund grunduddannelse

Og tilmelding foregår på nedenstående link:

Forbund FIU-kursuskatalog

Du vil efter hvert modul få udleveret en løntabsblanket, som din arbejdsgiver skal udfylde og herefter returnere den til Pia Petersen på nedenstående e-mail.

Hvis du har spørgsmål til kurserne, kan du kontakte Pia Petersen på tlf.: 51854591 / mail: pip@maler.dk – og du er også velkommen til at kontakte din lokalafdeling.

Du kan i øvrigt finde inspiration om forskellige emner, der er relevante for dig som tillidsvalgt i disse videoer.

Efter endt grunduddannelse, får du adgang til de tværfaglige kurser – herunder arbejdsret, konflikthåndtering, forhandleruddannelse, arbejdsmiljø og mange flere.

Her kan du se tværfaglige FIU-kurser for tillidsvalgte